Back to all First jobs

Thumb

First Job

Bruxelles

SPF Finances - FOD Financiën

Documentatiebeheerder (startbaanovereenkomst)

Company description

Le Service Public Fédéral Finances gère les moyens qui satisfont aux besoins de notre vie en société. Grâce à notre travail, les impôts, droits et taxes sont récoltés de manière correcte et équitable. Nous veillons à ce que ces moyens soient répartis correctement pour réaliser des projets dont les citoyens peuvent profiter : infrastructures, prestations sociales, enseignement, etc.

De FOD Financiën heeft een enorme variatie aan verschillende diensten en levert een belangrijke bijdrage aan de maatschappij. Zo heb je de kans om je kennis en competenties optimaal aan te wenden in een job die jou ligt en waarmee je mee een verschil maakt in de samenleving. We geven onze medewerkers veel vrijheid in de uitoefening van hun vaardigheden.

Job description

Onze benaming geeft perfect onze belangrijkste activiteit weer: het beheren van een omvangrijke documentatie van het patrimonium. Dat patrimonium omvat zowel onroerende als roerende goederen, bijvoorbeeld meubilair, voertuigen, juwelen en nog zoveel andere voorwerpen, maar ook geld.

Wij zijn belast met het innen van de hypotheek-, de registratie- en successierechten, het verkopen van de goederen van de Staat, de onteigening ten algemenen nutte, het vaststellen van het kadastraal inkomen ...

U zal werken voor De Administratie Rechtszekerheid in Antwerpen, Vilvoorde, Mechelen of Brussel die staat in voor:

  • de heffing en de inning van de registratierechten en de successierechten (ten bate van het Waals en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest), en van de hypotheek- en griffierechten en de diverse rechten en taksen,
  • de onroerende hypothecaire publiciteit van de akten van de openbare ambtenaren,
  • het bijwerken van de patrimoniumdocumentatie.

Taken

Als documentatiebeheerder Rechtszekerheid, draai je mee in het team documentatie of team informatie.

  • Je leest en analyseert akten
  • Je behandelt de registratieformaliteit voor de complexere akten
  • Je verwerkt de informatie uit deze akten in de documentatie
  • Je bepaalt retributies
  • Je behandelt bezwaren
  • Je helpt mee aan diverse andere taken van de teams

Searched Profile

Vereist diploma: 
Bachelor

Generieke competenties niveau B

  • Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie
  • Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing
  • Anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren
  • Groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's
  • Interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden
  • Integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden
  • De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken
  • Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties

We offer

-

Apply for this job

Articles you may want to read

Similar starterjobs

  • =job.status_text

    Bachelor (m/v/x)

    Selor First Job
    1000 Brussels
    This job has multiple locations
    Study level: Bachelor Regime: Full Time