Back to all First jobs

Thumb 3278dbcfda92854d326d9ee058c81b3e6cdb2bd8

First Job

Mechelen

Ordina Belgium

Servicedesk Engineer

Company description

Ordina Belgium is de proactieve en strategische IT-partner van grote en middelgrote ondernemingen. Ons motto is 'passionate about your business'. En dat zijn we ook echt. Met end-to-end-oplossingen in consultancy, ICT en outsourcing staan we voor innovatie en technologisch meesterschap.

Hoe we dit voor elkaar krijgen? Ordina werkt op een basis van wederzijds vertrouwen en respect voor de eigenheid en bedrijfscultuur van onze klanten. Maar tegelijk geven we ook onze eigen mensen de ruimte te geven. Om hun eigen weg te zoeken, onbetreden paden te vinden en buiten de lijntjes te kleuren. Want uiteindelijk zijn zij het die de grenzen van IT, business en technologie hertekenen.

Job description

Als Service Desk medewerker versterk je een uitdagende Skilled Service Desk, de centrale functie in Service Operations als Single Point of Contact (SPOC) voor IT Service Requests. De Service Desk vertegenwoordigt de IT afdeling in elk bedrijf; jij bent dus een van de key-players die in direct contact treedt met eindgebruikers en zo het imago van IT naar een hoger niveau kan tillen. Daarom zijn we op zoek naar skilled profielen, zowel wat kennis (technisch en procesmatig) als kunde (sociaal en communicatief) betreft. In deze omgeving krijg je af te rekenen met allerhande uitdagingen zoals:

* Het afhandelen van Service Requests op een procesmatige manier (Incident Management / Request Fulfillment) conform Best-Practice benaderingen (ITIL®).
* Het streven naar Customer Satisfaction door middel van een Service-gerichte houding.
* Het bewaken van Service Level Agreements (SLAs) in samenwerking met verschillende support teams.
* De directe oplossing van Service Requests bij eerste klantencontact met ondersteuning van een Knowledge Base.
* De identificatie van Service Improvements om de performantie van het team en de kwaliteit van de diensten te verhogen.
* Een actieve bijdrage aan Service Desk Team meetings in samenwerking met verschillende competence centers waar je vanuit je operationele ervaringen waardevolle input levert in functie van continue verbetering.

Searched Profile

* Bachelor opleiding of relevante ervaring als Service Desk medewerker
* Algemene technische infrastructuur kennis (OS, AD, Applications, ...)
* Awareness van IT Service Management en de relaties tussen Business en IT
* Ervaring met procesmatig werken conform Best-Practices (ITIL®), ITIL certificatie is een pluspunt
* Ervaring met Service Management tools (TOPdesk, Remedy, HP Openview, ...)
* Je bent ambitieuze, gedreven teamspeler die steeds op zoek is naar nieuwe uitdagingen
* Je spreekt en schrijft vlot Engels, een goede kennis van het Frans is een pluspunt
* Je kan zelfstandig werken en neemt initiatief
* Je bent professioneel van houding en weet je aan te passen in een bedrijfsomgeving
* Je beschikt over uitstekende sociaal-communicatieve eigenschappen, zowel gesproken als geschreven
* Je hebt een sterke klant- en servicegerichte instelling
* Je bent initiator van nieuwe ideeën
* Je bent flexibel en stressbestendig.

We offer

* Uitdagende projecten binnen een veelzijdige klantenkring
* Een open no-nonsense bedrijfscultuur met ruimte voor persoonlijk initiatief
* Een hoog technologische omgeving met de focus op kennis en innovatie
* Tal van workshops , opleidingen en events in samenwerking met de Ordina Academy
* Reële doorgroeimogelijkheden en de mogelijkheid om uw carrièrepad uit te stippelen adhv een Human Talent Management programma
* Regelmatige teamevents en sociale bedrijfsevents
* Een aantrekkelijk salaris, conform de marktsituatie, met een uitgebreid secundaire verloningspakket zoals een firmawagen,...

Articles you may want to read