Back to all First jobs

Thumb 24dce169423e649e81fa41684f75fc725a2ac257

First Job

Sint-Niklaas

NIKO

Technical Support Engineer

Company description

Niko is marktleider in België en produceert vanuit zijn hoofdkantoor in Sint-Niklaas oplossingen voor schakelmateriaal, toegangscontrole, lichtsturing en huisautomatisering. Niko zet volop in op doordacht design, kwalitatief hoogstaande producten en een milieuvriendelijk productieproces, en investeert hiervoor sterk in onderzoek en ontwikkeling.

Binnen zijn designfilosofie streeft Niko ernaar voortdurend innovatieve, esthetisch aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke producten op de markt te brengen.

Niko is een bedrijf in volle groei, stelt meer dan 630 medewerkers tewerk en heeft een jaarlijkse omzet van meer dan 125 miljoen euro. Momenteel heeft Niko vestigingen verspreid over heel Europa: België, Frankrijk, Nederland, Slowakije en Denemarken.

Job description

Binnen de customer service afdeling verleen je samen met een team van collega's technisch advies en ondersteuning aan klanten en gebruikers.  Na een intense training verzorg je, zowel telefonisch als schriftelijk technische communicatie en ondersteuning met betrekking tot ons volledig productengamma en oplossingen.

Je hebt een goed inzicht in mogelijke product-, installatie- en systeemproblemen.  Je bent in staat om snel problemen te doorgronden en pikt makkelijk nieuwe technische kennis op.
 
Je kan snel anticiperen op vragen van de klant en een passende oplossing bieden.   Je bent een pragmatische probleemoplosser en je hebt een technisch adviserende taak naar het bieden van oplossingen.  Je erkent de behoefte om naar verbeteringen te streven en met alternatieve best practices de support noden en processen standaard naar een hoger niveau te brengen.
 
Aan de hand van het loggen van incidenten, zorg je voor een juiste analyse van informatie die nuttig kan zijn voor zowel interne als externe klanten.

Searched Profile

  • Je hebt een Bachelor opleiding (elektronica of informatica), of gelijkwaardig door ervaring. 
  • Je bent gebeten door elektronica en elektrische installaties en beschikt over een goede algemene IT basiskennis (één of meerdere operating systemen Windows OS, Office, netwerken en basis rond internet technologieën). 
  • Je werkt graag in team en bent bijzonder leergierig.  Onze producten - en in het bijzonder onze elektronicatoepassingen – evolueren zeer snel en bieden steeds meer mogelijkheden. 
  • Naast deze technische kwaliteiten, beschik je ook over contactvaardigheid, zin voor initiatief en creativiteit. 
  • Aangezien onze doelgroep klanten ook grensoverschrijdend is, is meertaligheid Nederlands, Frans en Engels een must.

We offer

Een mooi salaris, aangevuld met extralegale voordelen, vormt slechts de basis van ons aanbod.

Wat minstens even belangrijk is, is dat je terechtkomt in een solide bedrijf met een duidelijke toekomstvisie. In een no-nonsensebedrijf dat doet wat het zegt, en zegt wat het doet. In een bedrijf dat nooit stilstaat, maar voortdurend nieuwe kwaliteitsoplossingen lanceert. In een bedrijf met toffe, open collega’s op wie je kunt bouwen. Kortom, in een bedrijf dat je ten volle ondersteunt en uitdaagt.

Articles you may want to read