Back to all Internships

Thumb

Internship

Brussels

AXA Belgium

Stage Business Competence Center (procesoptimalisatie)

Company description

De AXA Group is wereldleider in verzekeringen en vermogensbeheer. We beschermen en adviseren onze klanten bij elke stap in hun leven, door producten en diensten aan te bieden die tegemoetkomen aan hun behoeften op het vlak van verzekering, persoonlijke bescherming, sparen en vermogensbeheer. AXA is het meest toonaangevende verzekeringsmerk wereldwijd met meer dan 100 miljoen klanten. We transformeren van uitbetaler naar partner voor onze klant, met een sterke focus op risicopreventie.

Onze missie? Ons doel is mensen in staat te stellen om een beter leven te leiden.

Onze waarden?  Customer First, Courage, Integrity en One AXA.

Natuurlijk wist je al dat AXA in België marktleider in de verzekeringssector is met een sterke aanwezigheid in de financiële dienstverlening. Wist je ook dat in België bijna 3 miljoen klanten op alle cruciale momenten in hun leven op ons vertrouwen? Wat er ook gebeurt, wij staan voor hen klaar, nu én morgen!

Daarom blijven we onszelf constant heruitvinden en daarom focust onze New Way of Working op welzijn, diversiteit en inclusie.

En op jouw talenten, op jouw ervaring. Ontdek wat we bedoelen.

Job description


We zijn op zoek naar een stagiair(e) binnen ons team Business Competence Center :

De afdeling Business Competence Center is binnen AXA, en meer specifiek binnen het departement Life, de pionier wat de implementatie en het uitrollen van nieuwe processen & procesverbeteringen betreft. Dit dynamische team zorgt er via interne communicatie, opleidingen en instructienota’s voor dat de dagdagelijkse werking binnen de Life-divisie vlot verloopt.

Het BCC team is op zoek naar een enthousiaste stagiair(e) met verfrissende ideeën die van aanpakken weet. Gaat je honger naar kennis veel verder dan de schoolbanken?  Wil je meer te weten komen over het reilen en zeilen binnen dit departement? Kan je niet wachten om actief mee te werken aan het optimaliseren van de interne werking? Bij AXA bieden we jou een interessante mogelijkheid om als stagiair(e) een eerste stap te zetten in het beroepsleven.

Jouw taak & uitdagingen:

  • Improvement Document Center: analyses uitvoeren, verbeteringen voorstellen en uitwerken met het oog op een (intern) klantgericht document center waarbij de meest recente versies van de instructienota’s en documenten op een gestructureerde wijze ter beschikking gesteld worden
  • Complaints Management: analyses uitvoeren op inkomende klachten van onze externe klanten/makelaars met als doel onze dienstverlening te kunnen verbeteren (via coaching, instructienota’s, interne opleidingen, …)
  • Follow-up & verbetering van bestaande processen: informatie & feedback verzamelen mbt gevolgde opleidingen, etc.
  • Analyses & informatie verzamelen mbt voice of customer
  • Workshop Interne Communicatie coördineren (afhankelijk van startdatum)

Duur:

  • Min. 2 maanden
  • Min. 3 dagen/week (bij voorkeur 5 dagen/week)

Searched Profile

  • Als laatstejaars-bachelor/masterstudent heb je affiniteit met het optimaliseren van processen
  • Je bent ondernemend en durft initiatief te nemen
  • Je werkt autonoom en bent in staat procesmatig te werken
  • Out-of-the-box denken is jouw sterke punt
  • Je bent een uitstekende communicator
  • Je moedertaal is Nederlands of Frans en je kunt vlot communiceren in de andere taal

We offer

Een boeiende stage met een focus op jouw talenten en op...

  • Ons inclusief en divers beleid
  • Ontwikkeling, ondersteuning en ‘Learning on the Job’
  • Onze ‘New Way of Working’: zelfsturend werken en allerlei collega's ontmoeten op jouw flexibele werkplek
  • Jouw welzijn, gericht op preventie: via ontelbare sportmogelijkheden, ons ergonomisch kantoormeubilair, focus op gezonde, lekkere en gevarieerde lunches, psychosociale begeleiding.                      
  • Maaltijdvergoedingen & terugbetaling van transportkosten
Apply for this job
Only for undergraduate students

Articles you may want to read

Similar internships