Back to all Internships

Thumb

Internship

Brussels

AXA Belgium

Stage Marketing & Communicatie: Digital Copywriter & Content Manager

Company description

De AXA Groep is wereldleider in verzekeringen en vermogensbeheer. We beschermen en adviseren onze klanten bij elke stap in hun leven, door producten en diensten aan te bieden die tegemoetkomen aan hun behoeften op het vlak van verzekering, persoonlijke bescherming, sparen en vermogensbeheer. AXA is het meest toonaangevende verzekeringsmerk wereldwijd met meer dan 100 miljoen klanten. We transformeren van uitbetaler naar partner voor onze klant, met een sterke focus op risicopreventie.

Onze missie? Ons doel is mensen in staat te stellen om een beter leven te leiden.

Onze waarden?  Customer First, Courage, Integrity en One AXA.

Natuurlijk wist je al dat AXA in België marktleider in de verzekeringssector is met een sterke aanwezigheid in de financiële dienstverlening. Wist je ook dat in België bijna 3 miljoen klanten op alle cruciale momenten in hun leven op ons vertrouwen? Wat er ook gebeurt, wij staan voor hen klaar, nu én morgen!

Daarom blijven we onszelf constant heruitvinden en daarom focust onze New Way of Working op welzijn, diversiteit en inclusie.

En op jouw talenten, op jouw ervaring. Ontdek wat we bedoelen.

Job description


Jouw taak & uitdagingen:

Je komt terecht in het marketingdepartement en meer bepaald in het digitale team; jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Je schrijft aantrekkelijke digitale content die relevant is voor het publiek.
  • Je maakt een content-inventaris op en gaat na welke content risico's inhoudt.
  • Je documenteert de huidige workflow voor het produceren van content en werkt aan de optimalisering ervan.
  • Je werkt mee aan het opstellen van normen/richtlijnen betreffende tone of voice en kwaliteit.
  • Jij stelt een formulier op voor contentbriefing.
  • Je herziet de bestaande content en je beoordeelt/prioriteert content op basis van een matrix voor contentbeoordeling.
  • Je optimaliseert content door gebruik te maken van keywordtools, door content in overeenstemming te brengen met SEO-metrics en UX- richtlijnen.
  • Je houdt een editorial calendar bij.

Duur:

  • Ongeveer drie maanden
  • Min. 3 dagen/week

Searched Profile

  • Je zit in het laatste jaar van je master in communicatie of gelijkwaardig
  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden en past je aan het publiek aan.
  • Je bent data-driven.
  • Je kunt multitasken en bent leergierig.
  • Je werkt autonoom en beschikt over sterke communicatievaardigheden.
  • Je hebt schrijfervaring, vooral schrijven voor het internet/digitale platformen. 
  • Je hebt een uitgebreide kennis van de SEO best practices
  • Je beheerst perfect Nederlands en je kunt vloeiend communiceren in het Engels en het Frans OF je beheerst perfect Frans en je kunt vloeiend communiceren in het Engels en het Nederlands.

We offer

Een boeiende stage met een focus op jouw talenten en op...

  • Ons inclusief en divers beleid
  • Ontwikkeling, ondersteuning en ‘Learning on the Job’
  • Onze ‘New Way of Working’: zelfsturend werken en allerlei collega's ontmoeten op jouw flexibele werkplek
  • Jouw welzijn, gericht op preventie: via ontelbare sportmogelijkheden, ons ergonomisch kantoormeubilair, focus op gezonde, lekkere en gevarieerde lunches, psychosociale begeleiding.
  • Maaltijdcheques & terugbetaling van transportkosten
Apply for this job
Only for undergraduate students

Articles you may want to read

Similar internships