Back to all Internships

Thumb

Internship

Brtussel

Federale Overheidsdienst Beleid en Ondersteuning

Stagiair Employer Branding

Company description

De FOD BOSA

De Federale Overheidsdienst Beleid en Ondersteuning (FOD BOSA) is een nieuwe overheidsdienst die op 01 maart 2017 ontstond na een fusie van verschillende ondersteunende organisaties (FOD Personeel en Organisatie, Budget en Beheerscontrole, Fedict, OFO, Selor en Empreva). Haar belangrijkste doelstelling is het zo optimaal mogelijk ondersteunen van de andere federale overheidsdiensten: hoe beter de verticale organisaties ondersteund worden, hoe meer ze zich kunnen focussen op hun eigen kerntaken. 

 

DG Rekrutering en Ontwikkeling

 

Het Directoraat-generaal Rekrutering en Ontwikkeling zorgt voor de omkadering van federale medewerkers, vanaf de selectie en de rekrutering tot het einde van hun loopbaan. Daarnaast werkt dit directoraat-generaal de HR-regelgeving uit die van toepassing is.

Job description

Hallo,

Zin in een originele en vernieuwende stage? Kom dan voor ons team werken!

Wil je ons helpen de federale overheid aantrekkelijker te maken?

We zijn op zoek naar een stagiair die ons kan helpen de employer branding te ontwikkelen bij de federale overheid.

Context:

De federale overheid werft jaarlijks duizenden nieuwe medewerkers aan. Jaarlijks zijn er ook duizenden kandidaten die solliciteren voor de vacatures op de website van Selor (het selectiebureau van de federale overheid). Toch hebben heel wat overheidsdiensten het moeilijk om bepaalde profielen aan te werven. Want ook de federale overheid wordt meegezogen in de war for talent die al enkele jaren op de Belgische arbeidsmarkt woedt.

Uit studies blijkt dat de overheidssector de nodige aantrekkingskracht heeft (cf. studie Randstad 2019). De voorbije jaren werd er vooral door Selor op zijn website reclame gemaakt voor jobs bij de federale overheid. Nu willen we de aantrekkelijkheid van de hele federale overheid in de kijker zetten, vooral om meer kandidaten aan te trekken voor kritieke functies en we willen ook de mensen die momenteel voor de federale overheid werken aan het werk houden. 

Het DG Rekrutering en Ontwikkeling wil een employerbrandingaanpak introduceren bij de federale overheid in samenwerking met en met de steun van de stafdirecteurs. Deze aanpak kadert binnen de strategische nota die de stafdirecteurs hebben opgesteld voor de nieuwe regering.

We zijn van plan de employerbrandingcampagne te lanceren vanaf september 2019.

Opdracht:

Je helpt mee de federale overheid aantrekkelijker te maken bij welbepaalde doelgroepen. Hoe? Je maakt deel uit van de werkgroep "Employer Branding van de federale overheid". Je ondersteunt de opstart van de employerbrandingcampagne in samenwerking met het communicatiebureau. Je bent betrokken bij de verschillende fasen van de campagne. Dankzij je interesse voor het domein neem je actief deel aan de vergaderingen. Je zorgt voor de opvolging van de vergaderingen en zorgt ervoor dat de deadlines worden gehaald.

 

Searched Profile

Profiel:

Je hebt een passie voor communicatie.

Je bent creatief en brainstormingsessies zijn volledig jouw ding.

Je houdt van samenwerken.

Je enthousiasme werkt aanstekelijk.

Je kan op een degelijke wijze kritiek geven, maar kan ook goed met kritiek overweg.

Je hebt goeie skills op het vlak van schriftelijke communicatie en je weet een verhaal te vertellen (storytelling).

Je weet je boodschap aan te passen aan je doelgroep.

Je bent organisatorisch ingesteld en haalt de deadlines.

Je werkt resultaatgericht.

Ook al voldoe je niet aan alle bovenstaande voorwaarden, je bent toch intrinsiek gemotiveerd door de inhoud van deze functie en het is je droom om de overheid aantrekkelijker te maken.

Niveau:

Je hebt een master- of bachelordiploma Communicatie of Marketing.

Specifieke kennis:

Je benut de kennis die je tijdens je studie en op andere leerplekken hebt verworven, in het bijzonder de kennis op het vlak van projectcommunicatie.

Troeven:

Je hebt voeling met social media en je kan er ook content voor maken
Interesse voor storytelling
Kennis van employer branding
Goede kennis van het Frans

Als u meer info wenst over de inhoud van stage, gelieve contact op te nemen via de mailadress hieronder en wij gaan u de gegevens van de contactpersoon doorgeven.

We offer

Een professionele ervaring opdoen in een domein van de communicatie die "top topical" is.

De federale overheid leren kennen

  •  tweetalige omgeving
  •  dynamische en flexibele omgeving
  •  grote diversiteit aan projecten
  •  grote diversiteit aan federale werkgevers
Apply for this job
Only for undergraduate students

Articles you may want to read

Similar internships

  • =job.status_text

    Stagiaire Employer Branding

    SPF BOSA (Stratégie et Appui) Internship
    1000 Bruxelles
    This job has multiple locations
    Study level: All study levels Regime: Full Time
  • =job.status_text

    Stage en communication digitale

    Pour la Solidarité Internship
    1060 Bruxelles
    This job has multiple locations
    Study level: All study levels Regime: Full Time