Terug naar alle starterjobs

Thumb 19f6207fccf5a75b17a5d3166f695252bf61a047

Starterjob

Antwerpen

Metro/Makro Cash & Carry Belgium

HR Controller

Bedrijfsomschrijving


At METRO and MAKRO Cash & Carry, we take our inspiration from the entrepreneurial spirit and the limitless energy of independent businesspeople. From the very beginning, the stores of METRO and MAKRO Cash & Carry have focused on creating a tight bond between their local staff and the most important aspect of their business operations: our 21 million customers in 25 countries around the world.

Functieomschrijving

Als Human Resources Controller maak je deel uit van het Controlling Team en sta je in voor het opmaken van transparante personeelsinformatie, alsook het geven van aanbevelingen aan het management op basis van een grondige analyse van de HR data.

Analytisch en procesgericht

  • Je staat in voor het opmaken van personeelsstatistieken en stelt deze op een zo transparant mogelijke manier voor aan het management.
  • Je beantwoordt vragen vanuit de business rond HR data op het vlak van personeelsratio’s, budgettering en personeelskosten.
  • Je staat in voor het aanleveren van de gevraagde internationale HRIS data.
  • Je maakt het personeelsbudget op in samenwerking met het HR management en directie.
  • Je bewaakt het budget en identificeert afwijkingen in de realisatie van de personeelskosten en FTE’s.
  • Je wordt ingeschakeld bij projecten, waarbij het voorzien van personeelsinformatie noodzakelijk is.
  • Je ondersteunt de Financial Controlling Manager bij het opmaken van de periodieke financiële rapportering (o.a. in het kader van kostenbeheersing).

Sterke Communicator

  • Je werkt nauw samen met de collega’s van het HR-team en met de collega’s van het controlling team voor het aanleveren van transparante personeelsinformatie.
  • Je werkt mee aan het opzetten en onderhouden van een “dashboard HR Systeem” voor personeelsdata, waarbij de personeelsratio’s op eenvoudige wijze ter beschikking van het management kunnen gesteld worden.
  • Je gaat bij verschillende partijen (HR, winkels,…) actief op zoek naar de informatie die je nodig hebt om afwijkingen in het budget te verklaren.

Profiel

Vereiste (vak)kennis en ervaring

  • Je hebt minimaal een bachelordiploma
  • Je hebt een zeer goede kennis van Excel
  • Kennis van SAP is een troef
  • Je hebt een zeer goede kennis van het Frans en Engels, zowel schriftelijk als mondeling

Persoonlijke eigenschappen en competenties

  • Bij veranderingen in jouw werkomgeving ben jij de eerste om mee op de kar te springen.
  • In een overvolle agenda kan jij gemakkelijk de prioriteiten identificeren.
  • Je onderneemt zelf initiatieven om je kennis en vaardigheden te verbreden.
  • Je denkt in oplossingen, niet in problemen.
  • Het is voor jou een reflex om zaken in vraag te stellen.

We bieden aan

  • Een voltijds contract (36u/w) van onbepaalde duur
  • Glijdende werkuren
  • Een erg gevarieerde job in een tof en dynamisch team
  • Een aantrekkelijk salaris en een degelijk pakket extralegale voordelen

Artikels die voor jou interessant kunnen zijn