Magazine in de kijker: Newsweek | Student Life | Student.be

Magazine in de kijker: Newsweek

Newsweek

NEWSWEEK. Think. Forward.

Zomer 2019. De eerste nieuwe Vlaamse Newsweek lag (letterlijk) te blinken in de krantenwinkels. Nog een extra titel in het Vlaamse perslandschap. “Welke kans op slagen heeft zo’n nieuwe opinietitel in Vlaanderen?”, vroegen enkele journalisten zich af in de Vlaamse kranten. GMGroup kocht de licentie van het Amerikaanse liberale weekblad Newsweek (dat voor het eerst verscheen in 1933 en de 2de grootste titel wereldwijd is na Time), om archief, artikels en foto’s én de naam te kunnen gebruiken op de Vlaamse markt. 

Het bekendste merk van de GMGroup is de nieuwssite Newsmonkey. Voormalig De Morgen-hoofdredacteur Wouter Verschelden zette de nieuwssite in 2013 op via een crowdfundingcampagne. De gratis site mikt op 18- tot 34-jarigen en bereikt nu naar eigen zeggen maandelijks 1,8 miljoen mensen. Samen met enkele gedreven andere journalisten begonnen zij dit nieuwe avontuur.

En ja 6 edities en 2 scopes (extra dossiers) later maken zij hun slogan Think.Forward. helemaal waar. Newsweek wil een nieuwe, frisse kijk op de wereld brengen dankzij onafhankelijke, intelligente en inspirerende journalistiek. Zij zijn vooruitgangsdenkers met een grote liefde voor change.

Ze helpen de Newsweek community om achter hoeken te kijken, navigeren de disrupties in hun vakgebied en verbreden en verdiepen hun kijk op ‘s werelds belangrijkste vraagstukken en uitdagingen. Ze zoeken steeds naar de oplossing, ze bekijken de problemen van de wereld dan ook vanuit globale, technologische oplossingen die we dan vertalen naar every day life.

De Newsweek-journalisten zijn geobsedeerd door hun vakgebied, of het nu Artificial Intelligence is of Bordeauxwijn. Zij zetten hun lezers eerst: op elk moment, met elk artikel, op elk platform. In de journalistiek is kiezen winnen, Newsweek kiest er voor om 4 inhoudelijke domeinen te claimen en daar dan ook de allerbeste in te zijn.  Deze domeinen vormen de brandstof voor de newsroom en Newsweek nodigt je van harte uit om deel uit te maken van hun passie. De 4 domeinen zijn Innovation Heroes, Business Builders, Explorers en Movers & Shakers. En ieder die zijn stem wil laten horen of volgens hen iets belangrijks te zeggen heeft, kan terecht bij Voices.

De onderwerpen zijn natuurlijk niet zomaar gekozen maar van seismologisch belang voor de doelgroep van business professionals. Editie 6 met op de cover Amy Whitehouse behandelt in het coverartikel drank & drugsverslaving. Waarom mensen verslaafd worden en wat die verslaving juist met hen doet. Maar dit nummer kijkt ook naar ons kiesgedrag, de onterechte winnaars van de Nobelprijzen, extreme vakanties en Generatie Z. Kortom een diverse aandacht voor héél uitéénlopende onderwerpen. Dit maandblad brengt je een ideale aanvulling op de dagelijkse of wekelijkse actualiteit. 

Op woensdag sturen zij een e-mag dat de need-to-know informatie van een nieuwsbrief combineert met de nice-to-see inspiratie van een magazine: best of both worlds dus. En heb je dan nog nood aan extra lectuur dan vind je op Newsweek.be 7/7 en 24/24 een rijkdom aan achtergrondinformatie bij actuele thema's, gecombineerd met slimme analyses en inspirerende columns. 

Koop nu je abonnement op Newsweek via 4UCAMPUS en ontvang zo tot maar liefst -50% studentenkorting! 

Door verder te gaan op de website, aanvaardt u onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy policy Algemene voorwaarden en onze Privacybeleid