5 redenen om je carrière te starten in de FMCG sector | Student Life | Student.be

5 redenen om je carrière te starten in de FMCG sector

Starter job. in de FMCG sector. Welke sector? De Fast Moving consumer goods sector.

Fast Moving Consumer Goods (FMCG), je gebruikt ze elke dag, maar kan je ook uitleggen wat het is? FMCG verwijst naar consumentengoederen met een hoge omloopsnelheid. Je kunt denken aan producten als shampoo, frisdrank, tandpasta en brood. De FMCG-sector is de thuisbasis van de grootste merken ter wereld zoals Coca Cola, Nestlé en L'Oréal. Wat maakt de FMCG-sector aantrekkelijk? Wij hebben vijf redenen voor je gevonden:

1. Van wetenschapper tot account manager

De FMCG-industrie biedt veel mogelijkheden. Zowel horizontaal (in diverse afdelingen) als verticaal (van operatie tot strategie). Of je nu economie of IT gestudeerd hebt, je kunt bij diverse afdelingen terecht. Denk aan: marketing, sales, inkoop, finance, research & development, logistiek, IT en human resource.

Wat hebben Kitkat repen, Nespresso pads en Maggiblokjes met elkaar gemeen? Naast een enorme naamsbekendheid bij het grote publieke en een uiterst unieke smaak zijn deze drie merken onderdeel van moederbedrijf Nestlé. Nestlé verkoopt meer dan 2000 toffe merken. Nestlé zet haar deuren open voor Young Graduates voor functies in verschillende domeinen. Ben je op zoek naar een verrijkende stage vij 's werleds grootste voedingsbedrijf? Aarzel niet en solliciteer nu bij Nestlé voor één van hun betaalde 6-maand stages!

2. De wereld rond!

FMCG-bedrijven opereren internationaal. Wil je graag ontdekken, in het buitenland werken en veel reizen? Dan is de FMCG-sector een ideale springplank voor een internationale carrière!

3. Innovatief, innovatiever, innovatiefst

Het Research en Development team is waar alles in principe begint: hier verzamelen wetenschappers alle informatie en kennis die nodig is voor de ontwikkeling van nieuwe producten. De perfecte branche voor Young Graduates die in een snelle en innovatieve omgeving willen werken!

Artikelen die we vandaag de dag als vanzelfsprekend ervaren, hebben een lange geschiedenis doorgemaakt om ons nu van comfort te voorzien. Ontex is onderdeel geweest van deze geschiedenis. Ontex zorgt voor de hygiëne van piepjong babies tot stokoude mensen. Met producten zoals baby luiers, maandverband en incontinentiemateriaal. Vanwege continue innovatie en onderzoek is het research en development team op zoek naar jong talent ter ontwikkeling van producten voor de toekomstige generatie.

4. Werkzekere industrie

De economie kent hoge en lage cyclussen waarvan bedrijven afhankelijk zijn. De FMCG-industrie lijdt minder aan deze cyclussen omdat, de vraag vrij constant is. Je gaat immer niet minder shampoo, tandpasta of boterhammen gebruiken als de economie slechter draait. Tevens blijft de wereldbevolking toenemen waarmee ook de vraag naar deze dagelijkse producten stijgt. Het niveau van werkzekerheid ligt daarom hoger in de FMCG dan in andere sectoren.

5. Tevredenheid op de werkvloer

Eén van de leukste voordelen van de FMCG-industrie is dat je de kans krijgt om te werken voor een van je favoriete merken! Werken voor een merk dat je zelf dagelijks gebruikt is niet enkel leuk om over op te scheppen, maar zorgt ook voor extra jobtevredenheid.

Met dit artikel willen we je graag aantonen dat de FMCG-sector heel veel interessante opportuniteiten biedt met interessante opportuniteiten voor Young Graduates! Dus, doe volgende keer eens je ijskast of keukenlade open. En zie daar, een bron van inspiratie voor bedrijven waar je als starter terecht kan. Voor je het weet zit je bij Ontex of Nestlé op de koffie (ha, weer een FMCG)!

Door verder te gaan op de website, aanvaardt u onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy policy Algemene voorwaarden en onze Privacybeleid