Krijg een beter inzicht in de Young Potentials van vandaag | Student Life | Student.be

Krijg een beter inzicht in de Young Potentials van vandaag

Vandaag de dag wordt het steeds belangrijker als werkgever om Young Potentials goed te kennen. Waarom? Omdat er nu eenmaal steeds meer concurrentie heerst op de recruitment markt. De ideale kandidaat vinden wordt er niet gemakkelijker op, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Door meer inzicht te verwerven in de Young Graduates van vandaag zal je als bedrijf beter in staat zijn om de noden en verwachtingen van Young Potentials te begrijpen en daarop in te spelen. 

Interessante inzichten dankzij Universum

Dit klinkt allemaal wel logisch, maar eenvoudig is het absoluut niet. Gelukkig bestaan er hulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld het jaarlijkse rapport van Universum in verband met Employer Branding. Universum voorziet relevante data omtrent de positionering van verschillende merken ten opzichte van de generatie Y en Z. Dankzij deze data komen bedrijven te weten waar de jongste generatie het meeste belang aan hecht wanneer het om hun carrière gaat. 

Uit het rapport van 2019 van Universum blijkt dat er een shift plaatsvindt wanneer het gaat om de belangrijkste doelstellingen binnen de carrière van een Young Graduate. Bij de generatie Y was het belangrijkste carrièredoel om een goede work/life balance hebben, terwijl de generatie Z het prioritair vindt om ondernemend of creatief en innovatief te kunnen zijn op de werkvloer. Dit betekent dus dat je als werkgever meer kans maakt om Young Graduates van de laatste generatie aan te trekken als het bedrijf aan deze voorwaarde voldoet. Hieronder volgt een tabel met de drie belangrijkste carrièredoelen per generatie. Daaruit kan je als bedrijf dus afleiden waar je in de toekomst meer zal moeten op inzetten om jong talent aan te werven én te behouden.

(Source: Universum, resultaten studie Employer Branding 2019)

Niet alleen op vlak van carrièredoelen vindt er een shift plaats bij beide generaties. Ook in verband met de belangrijkste aspecten binnen een job is er een duidelijk verschil bij de generatie Z en Y: terwijl bij de eerstgenoemde een hoog toekomstig loon op de eerste plaats staat, is dat bij de generatie Y minder belangrijk dan uitdagend werk te mogen uitvoeren. De tabel hieronder geeft de top 5 van de belangrijkste aspecten binnen een job per generatie weer. Dit biedt opnieuw een interessant inzicht aan bedrijven waar ze op kunnen inspelen als het gaat om het rekruteren van Young Graduates.  

(Source: Universum, resultaten studie Employer Branding 2019)

Extra troef: de KAZI-test in samenwerking met Student.be

Ooit al gehoord van KAZI? Dit is een test die helpt een mismatch tussen een bedrijf en een jonge starter te vermijden.  Student.be werkt nauw samen met KAZI: studenten met een account op onze website kunnen de test gratis afleggen en komen zo hun 2 belangrijkste teamrollen en 2 belangrijkste werkwaarden te weten. Ook bedrijven kunnen deze test doen zodat op die manier duidelijk wordt of de teamrollen en werkwaarden van de kandidaat al dan niet overeenstemmen met die van het bedrijf. Dankzij KAZI wordt een mismatch dus vermeden en heb je meer kans om een relevante starter aan te trekken! Als u een job online plaatst op onze website, dan kunt u aan de vacature gratis de werkwaarden en teamrollen van uw bedrijf koppelen, zodat de kandidaten meteen zien of ze al dan niet een match vormen. 

Ontdek hier hoe student.be uw bedrijf nog kan helpen om de juiste Young Talents aan te trekken!

Door verder te gaan op de website, aanvaardt u onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy policy Algemene voorwaarden en onze Privacybeleid