Overleef de blok dankzij een energierijk dieet - in samenwerking met Supradyn | Student Life | Student.be

Overleef de blok dankzij een energierijk dieet - in samenwerking met Supradyn

niet slapen tijdens de blokperiode

De blok nadert snel en je vraagt je waarschijnlijk al af hoe je deze beproeving zal overleven. In deze periode van intense intellectuele activiteit en stress, zijn vermoeidheid en gebrek aan energie onze ergste vijanden. Dus hoe kun jij die momenten wanneer je bed zo aantrekkelijk is dat het je verhindert om efficiënt te zijn en je te concentreren het best bestrijden? Naast een goede nachtrust en regelmatige fysieke activiteit, is het ook belangrijk om gezond te eten als je aan een productieve blok wenst te beginnen. Net als onze spieren, heeft onze stofwisseling ook ondersteuning nodig aan de hand van een dagelijkse inname van vitamines en mineralen.

Voel je je snel vermoeid en heb je geen enkel verlangen om achter je bureau te kruipen? Evalueer je energieniveau en neem de nodige maatregelen om de blok rustig en gemotiveerd te starten. Test je energieniveau HIER met het Supradyn vitaminecomplex en ontdek een reeks oplossingen om je vermoeidheid te bestrijden. Gecombineerd met voldoende slaap en een gebalanceerd dieet, kunnen de vele vitamines en mineralen in een Supradyn Energy tablet echt een verschil maken voor het energiemetabolisme van je lichaam. Supradyn Energy is ook verrijkt met het actieve ingrediënt co-enzym Q10 en houdt je energie* op peil voor wanneer je die het hardst nodig hebt.

Tijdens de blok komt gezond eten meestal op de tweede plaats en wordt er vaker gegrepen naar die diepvriespizza, ultrazoete frisdrank of chocoladereep vol palmolie... En toch is het bewezen dat een gezond en evenwichtig dieet evenveel bijdraagt tot onze energie als het aantal uren slaap of fysieke activiteit. Veel eetgewoonten kunnen onze energiepeil namelijk omlaag halen. Student.be en Supradyn informeren je over je eetgewoontes en geven een overzicht van de 8 energieboostende voedingsmiddelen die je tijdens de blok zullen ondersteunen.

> Eén SINAASAPPEL en je kan er weer tegenaan!

Een sinaasappel is dé multivitaminevrucht bij uitstek. Het is een citrusvrucht dat zeer rijk is aan vitamine C. Vitamine C is essentieel voor de gezondheid van de bijnieren, klieren die vermoeidheid als gevolg van fysieke of emotionele stress helpen voorkomen. Sinaasappels voorzien ons lichaam niet enkel van constante energie, maar ze zitten ook vol kalium, een mineraal waarvan bekend is dat het ons helpt om dipjes te bestrijden.

HONING op mijn boterham

Een eetlepel honing geeft ons evenveel brandstof als een energydrank en is, daar zullen we het over eens zijn, veel gezonder. Honing heeft een zeer lage glycemische index (een benaderende waarde die het vermogen van een voedingsmiddel om bloedsuiker te verhogen schat), wat betekent dat de glucose die het bevat langzaam verspreid wordt in de bloedbaan, waardoor we constante energie krijgen gedurende de dag.

BROOD en ONTBIJTGRANEN..? Graag, maar liefst VOLKOREN a.u.b.!

De complexe koolhydraten die ze bevatten worden langzamer verteerd en voeden daardoor lichaam en hersenen consistent en over een langere periode.

> Beter nadenken met GEDROOGD FRUIT

Gedroogde vruchten bevatten een indrukwekkende hoeveelheid mineralen, zoals calcium, fosfor, kalium of ijzer, wat door voedingsdeskundigen sterk wordt aanbevolen. Het mineraalgehalte is 3 tot 5 keer hoger dan in vers fruit. De amandel is de meest trendy droge fruit, en niet voor niets... Dankzij de eiwitten en mineralen die ze bevatten, helpen amandelen inderdaad bij het voorkomen van vermoeidheid en het verhogen van onze energie. Amandelen zijn ook rijk aan vitamine B2, die de energieproductie bevordert.

> Het almachtige ei

Spiegelei, zachtgekookt, hard gekookt of gepocheerd, het ei is ongetwijfeld de meest eiwitrijke voeding, en is daarom een drager van een aanzienlijke hoeveelheid energie. Het is rijk aan mineralen die essentieel zijn voor het lichaam en bevat zink, een voedingsstof die essentieel is voor de goede werking van het immuunsysteem.

> Maandag... zalm! Dinsdag... zalm! Woensdag... ZALM!

Zalm is, zoals alle vette vissen, zeer rijk aan omega-3. Deze vetzuren zijn uitstekend voor onze gezondheid omdat ze het voedsel dat we eten omzetten in energie. Het is rijk aan eiwitten en vitamines B, D en E, en bevat ook fosfor, een voedsel dat het geheugen bevordert. Allemaal uitstekende redenen om zalm vaker op het menu te zetten!

> Popeye had gelijk...

SPINAZIE, rijk aan ijzer, bevat ook veel vitaminen en antioxidanten die een zeer positieve effect hebben op de gezondheid. Spinazie zit vol magnesium, een voedingsstof die essentieel is voor de productie van adenosinetrifosfaat, het eindproduct van de omzetting van voedsel in energie. Gekookt of in salades, het is goed te combineren met een groot aantal andere voedingsmiddelen.

> Gaan met die BANAAN!

Banaan zou net als honing evenveel energie leveren als energydranken. Vol natuurlijke suikers en vezels stimuleert het onze energie snel en langdurig. Naast het feit dat bananen d’ anti-vermoeidheid voedsel bij uitstek zijn, zijn ze ook makkelijk te verteren en reguleren ze het intestinale doorvoer.

Je begrijpt het al, energierijk voedsel in combinatie met  Supradyn Energy zou je genoeg energie moeten geven om een aangename en productieve blok te hebben! Hoe meer energie je hebt, hoe efficiënter je bent en hoe minder uren je achter uw bureau moet doorbrengen... Geen moeilijke ochtenden, vervormde hersenen en verminderde motivatie meer: enkel succesvolle studeersessies!

supradyn helpt tijdens het blokken

 

*de vitamines B1, B2, B3, B5, B6, B8, B12 en C zorgen mee voor het behoud van je energie

Gerelateerde vacatures

Door verder te gaan op de website, aanvaardt u onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy policy Algemene voorwaarden en onze Privacybeleid