Getuigenis Frederik: Mijn eerste maanden bij EASI | Student Life | Student.be

Getuigenis Frederik: Mijn eerste maanden bij EASI

Ontmoet EASI, een bedrijf dat momenteel als een sneltrein aan het groeien is en zowel accountmanagement als business consultancy vacatures aanbiedt aan Young Graduates. EASI staat niet enkel bekend voor zijn uitdagende projecten, maar ook voor zijn werkcultuur waar mensen en geluk op de werkvloer, centraal staan.. Ze zijn de voorbije jaren niet voor niks al drie keer op rij verkozen tot “Beste workplace". Kortom, geen slechte plaats om als pas afgestudeerde aan je carrière beginnen! Maar wat mag je verwachten als jonge starter bij EASI?In onderstaande getuigenis legt Frederik, een startende consultant voor Adfinity, hoe hij de eerste paar maanden bij EASI ervoer.
 

Op 5 september was het zover. Eindelijk kon ik aan de slag als consultant voor Adfinity. Een moment waar ik sinds het tekenen van mijn contract naar heb uitgekeken, mede door de warme verwelkoming door Pol en zeker ook het contact dat ik in die tussenperiode heb gehad met mijn teammanager Raf. Bij mijn aankomst in Leuven kreeg ik meteen mijn werkuitrusting en enkele welkomstgeschenken van Annelies

De dag begon met een presentatie van Pol over de activiteiten, departementen en producten van EASI, gevolgd door een rondleiding in de kantoren van EASI Leuven. In de namiddag kreeg ik van Raf een uitgebreide uitleg over de werkwijze binnen EASI en het application development departement. Nadien bespraken we de huidige resultaten en toekomstplannen van EASI. Ter afsluiting werd mijn goed gevulde planning voor de komende weken overlopen. De dag eindigde in de ontspanningsruimte waar ik met een paar collega’s enkele spelletjes FIFA speelde. Tijdens de rit naar huis, in mijn nieuwe wagen, kon ik uitkijken naar dag 2: Een introductie-opleiding in EASI Adfinity en ‘s avonds de driemaandelijkse Leuven meeting, georganiseerd in de skybox van café De Hoorn in Leuven! 

Intensieve opleiding

De eerste weken waren enerzijds ingepland met zelfstudie en opleidingsdagen, anderzijds met specifieke klantentaken om zo efficiënt mogelijk het boekhoudpakket en de programmeertaal onder de knie te krijgen. Vanaf de tweede week mocht ik zelfs al mee op klantenbezoek, wat geleidelijk werd uitgebreid tot 3 dagen per week bij (verschillende!) klanten. Dit leidde tot een steeds groter wordend takenpakket met telkens meer verantwoordelijkheid en de mogelijkheid om zelf het klantencontact te onderhouden en te plannen met als doel een oplossing voor hun vragen te bieden. 

Feedback en coaching

Om dit afwisselend takenpakket in goede banen te leiden, was er een wekelijkse opvolging ingepland met Raf of Maarten (mijn directe supervisor). Tijdens deze meeting werden de afgeronde taken overlopen, kreeg en gaf ik feedback over mijn manier van werken, werd er toegelicht wat de volgende dagen/weken gepland was, maar werd ook mijn algemeen gevoel over werken bij EASI besproken. 

Goede sfeer

Dit gevoel is nog steeds uitstekend door de positieve sfeer die in onze kantoren hangt. Alle collega’s, ook de managers en directors, komen bij de start van hun werkdag iedereen persoonlijke begroeten. Op elk moment kan er gelachen worden, maar tegelijkertijd is iedereen professioneel en bereid om elkaar te helpen. Om dit alles aan te houden, wordt er elke vrijdagavond een ‘Friday Drink’ georganiseerd, een perfect moment om na te praten en nog eens de FIFA of darts op te zoeken. Bijkomstig worden meerdere feel good events georganiseerd, zoals een beertasting, pretpark bezoeken of LAN-party. Aan de andere kant wordt er driemaandelijks een team meeting georganiseerd om de resultaten, nieuwigheden en speciale verdiensten van collega’s te bespreken, afgesloten door een diner op kantoor of op locatie. 
Hetgeen mij tot nu toe het meest is bijgebleven is de lunch met Salvatore, onze CEO. Een informele lunch met twee andere nieuwe collega’s waarbij wij het verhaal van de oprichting en groei van EASI te horen kregen, en wij tegelijk zelf mochten vertellen via welke weg wij bij EASI zijn terecht gekomen.  
Al bovenstaande zaken zorgen ervoor dat ik op dit moment zeer blij ben dat ik deel uitmaak van EASI. De transparantie naar alle werknemers, de altijd positieve ingesteldheid, het wederzijds vertrouwen en respect, de professionele werkomgeving en dit allemaal met het oog op onze klanten. 

Het beste moet nog komen...

Om af te sluiten, het vooruitzicht voor 2018: Lunch met het Nederlandstalige Adfinity team, een intensieve Adfinity school, de jaarlijkse KICK OFF (galadiner + dansfeest) voor alle werknemers & hun partners, en tot slot vele nieuwe en bestaande klanten waarvoor ik mij dagelijks zal inzetten.

Geïnspireerd door mijn verhaal?

Sollicteer dan zeker op één van onze jobs hieronder : 

Gerelateerde vacatures

  • =job.status_text

    Junior Account Manager

    EASI Startersjob
    3012 Leuven
    Meerdere regio's
    Studieniveau: Master Statuut: Voltijds
  • =job.status_text

    Junior Finance Officer

    EASI Startersjob
    3012 Leuven
    Meerdere regio's
    Studieniveau: Alle diploma's Statuut: Voltijds
Door verder te gaan op de website, aanvaardt u onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy policy Algemene voorwaarden en onze Privacybeleid